Bij ons is het voor junioren (vanaf 12 jaar) en senioren (vanaf 16 jaar) mogelijk om deel te nemen aan duik- en snorkeltrainingen. Een vereiste is wel dat een (toekomstig) lid een zwemdiploma heeft en zelfredzaam is in het zwembad of buitenwater.

De trainingen zijn op vrijdagavond van 20.15 - 21.45 uur in zwembad de Nieuwe Hateboer in Sittard, Sportcentrumlaan 9, 6136 KX Sittard

- Jeugd t/m 15 jaar trainen van 20.15 uur tot 21.15 uur, laatste 15 min spel.
- Senioren vanaf 16 jaar trainen van 21.00 tot 21.45 uur.
- Perslucht trainingen: volgens trainingsschema (onder voorbehoud)

Duik club de robben is een van de weinige duikclubs waarbij je vanaf 12 jaar toegang hebt tot een jeugdopleiding! Ze starten met het leren van snorkelen. Dit is de basiskennis voordat kinderen mogen duiken. Junioren mogen dan ook niet dieper dan 1 meter duiken.
We hebben voor de kinderen het ScubaDoe programma. Via deze opleidingsmethode kunnen ze diverse brevetten behalen. Vanaf 12 jaar kan er gestart worden voor het 1* junior brevet. Vanaf 14 jaar kunnen ze verder met het officiële 1* brevet

Tijdens de opleiding kunnen leden kosteloos gebruik maken van de benodigde duikmaterialen.
Als je het leuk vindt en lid wordt van onze club, heb je een "basisuitrusting snorkelen" nodig.
In eerste instantie hoeft niemand duikmateriaal te kopen behalve de "basisuitrusting snorkelen"!
Indien leden gaan buitenduiken, nadat het brevet behaald is, kan men bij de club duik materialen huren.

Onze instructeurs zijn zeer ervaren en zijn tevens voor het aangeboden opleidingsprogramma opgeleid. Ook zijn onze instructeurs gescreend en hebben een verklaring omtrent gedrag (VOG).

Voor de allereerste bezoek aan onze club heb je niets nodig. De materialen worden dan door onze vereniging verstrekt. Wel even de schoenmaat doorgeven, zodat we alles van tevoren klaar kunnen leggen.

Mensen die geïnteresseerd zijn in duiken, snorkelen of duikers die op zoek zijn naar een nieuwe vereniging, kunnen contact opnemen met onze secretaris via mail dcderobben@gmail.

U bent nooit te oud om te beginnen met duiken en/of snorkelen!